Bootjesgek.nl | geen zee te hoog...

Laatste Nieuws

  • ##..  Italiaans havenstadje protesteert tegen giftransport Assad..##Russische tank te water..##..Rotterdam kritisch over uitblijven groei..##..In de States is hydroplanekoorts uitgebroken..##..De beelden van de racende J klasser Hanuman zijn binnen .. #..Bekijk de wereldomcirkekeling van historisch zeilschip de ‘Oosterschelde’, de lees verder »

  • Kerncentrale op zee

    Kerncentrale op zee

    Wetenschappers van MIT (Massachusetts Institute of Technology) ontwierpen een drijvende kerncentrale. De installatie wordt gebouwd op land en daarna versleept wordt naar zee. De offshore kerncentrale zou bestand tegen aardbevingen en tsunami’s. MIT-prof. Jacopo Buongiorno ziet veel voordelen. Als grootste gevaar bij een kerncentrale is oververhitting, gevolgd door een eventuele ... lees verder »

  • Zoemende fun-kano's veroveren Utrecht

    Zoemende fun-kano’s veroveren Utrecht

    Utrecht krijgt funbootjes op accu´s van 12 V. De zaak onder aan de Vismarkt is deze maand gestart met de verhuur van ingekorte kano´s met een elektrische aandrijving, merk See you later (...alligator). Voorin zit een autoaccu en een drijfbandje, that's all (..). De oersimpele uitvinding is van ... lees verder »

  • Ruimte voor kleine vissers Waddenzee

    Ruimte voor kleine vissers Waddenzee

    In het Noorden is plaats voor kleinschalige vissers die met staand wand overweg kunnen. Bij deze techniek plaatsen vissers netten in ondiep water om zeebaars en harder te vangen. Die 'handgevangen' vis doet het goed als slow food op biologische markten. Bekijk de aanpak van de Goede Vissers van TS31/Internos. Het project ... lees verder »

  • Geluidsoverlast op zee online

    Geluidsoverlast op zee online

    Zeedieren hebben last van menselijke herrie; van boorinstallaties, scheepsmotoren, cruiseschepen, sonar, etc. Een researcher van een bio-akoestisch lab van de Technische Universiteit Catalunya heeft de geluidoverlast op zee daarom maar eens in kaart gebracht. Researchers hebben overal op de zeebodems van deze wereld watermicrofoons ... lees verder »

  • Drone redt Marine VS

    Drone redt Marine VS

    Oorlog voeren wordt onbetaalbaar. Daarom hebben drones de toekomst. In Amerika is het niet de luchtmacht maar de Marine die sleutelt aan en speelt met drones en onbemande vliegtuigen. Dat klinkt wat kinderachtig (,,), maar de kleine onbemande toestellen worden net zo gevaarlijk als de traditionele gevechtsvliegtuigen. Er ... lees verder »

  • Rusland test ballistische Beluva’s

    Rusland test ballistische Beluva’s

    Rusland gaat twee Beluva onderzeeërs testen in de Witte Zee. De nucleair aangedreven Beluva’s zijn in staat om ballistische raketten afvuren. Zodra het ijs gesmolten is (..) gaat Poetin ballistisch knallen met zijn nieuws subs 'Vladimir Monomakh' and 'Alexander Nevsky' uit de nieuwe strategische ... lees verder »

  • Vliegende kont de lucht in

    Vliegende kont de lucht in

    Engeland heeft een nieuw transportluchtschip met de bijnaam Vliegende Kont. Dat hoeven we niet uit te leggen. De HAV30 is ‘s werelds grootste luchtvaartschip. Het ronde gevaarte voor goederentransport van Hybrid Aircraft Vehicle is 100 meter lang en net zo hoog als de Big Ben. Er wordt dit jaar ... lees verder »

  • Vlucht MH370 niet te diep voor sonar ROV

    Vlucht MH370 niet te diep voor sonar ROV

    De ROV Bluefin-21 die in de Indische Oceaan speurde naar vlucht MH370 is weer even boven. Het verdwenen vliegtuig ligt waarschijnlijk dieper dan de ROV Bluefin-21 technisch aankan (4.500 meter) . Dat geeft helemaal niet; de Bluefin-21 brengt de oceaanbodem vanaf zijn eigen diepte met sonar in kaart. De nieuwe gegevens van ... lees verder »

  • Sjorren aan Rena duurt nog jaren

    Sjorren aan Rena duurt nog jaren

    Het ruimen van de Rena (2012) in Nieuw Zeeland  is een megaklus. De eigenaar van het vrachtschip voor de kust van Nieuw Zeeland wil het achterschip op het Astrolabe Rif laten liggen. Het achterdeel is in maart nog verlegd door de cyclone Lusi. Duikers hebben de laatste weken gefilmd om ... lees verder »

  • Fossielenvisser Urk gaat internationaal

    Fossielenvisser Urk gaat internationaal

    Ex-beroepsvisser Albert Hoekman vist fossielen vanuit Urk. Hij vist de fossielen niet op volle zee maar in containers in visserijhavens (..). Hij krijgt een telefoontje van collega-vissers die 'iets vreemd' in hun netten vangen. Dan rijdt hij naar de visserijhavens van Nederland; Stellendam, Vlissingen, Den Oever. Daar ‘vangt’ ... lees verder »

  • Webcam op diepzee Mexico

    Webcam op diepzee Mexico

    Hoe ziet het leven op de zeebodem in de Golf van Mexico er uit? Binnenkort kunnen we het dagelijks online bekijken met een webcam op de zeebodem. Onderzoekorganisatie NOAA stuurt vanaf de Okeanos Explorer camera´s en Remotely-Operated Vehicles (ROVs) naar beneden. Die geven zicht op diepzeecanyons, koraalbanken ... lees verder »

  • Slavenwerk op cruiseschip

    Slavenwerk op cruiseschip

    De Braziliaanse politie haalde in de havenstad Salvador elf ‘moderne werkslaven’ van het cruiseschip MSC Magnifica. Ze werkten in slavernijachtige werkomstandigheden soms wel 16 uur per dag. Sommigen verklaarden sexueel geïntimideerd te zijn. Er is ook geklaagd over racisme aan boord. De nationaliteit van de 'medewerkers' is onbekend. Aan boord ... lees verder »

  • Bangladesh wordt modelsloperij

    Bangladesh wordt modelsloperij

    De goedkope scheepssloperijen van deze aarde zitten in Azie; in India, Bangladesh. Aan het mensonterende slopen daar (beachen) komt een einde. Bangladesh wordt een voorbeeld voor de wereld, een modelsloperij. Bangladesh ondertekende hiervoor een contract met scheepvaartclub IMO. Slopen gebeurt in 'Sloperij de toekomst' volgens nieuwe milieu- en veiligheidsregels van ... lees verder »

  • Marine VS vaart op zeewater

    Marine VS vaart op zeewater

    De Amerikaanse Marine zet zeewater om in brandstof voor schepen. De researchers van de Navy scheiden CO-2 en waterstof (H2) uit zeewater en zetten die met een Gas-to-Liquid proces om in een vloeibare brandstof. Het procedé maakt gebruik van een NRL electrolytic cation exchange module (E-CEM). Tijdens een demonstratie ... lees verder »

  • Bulkcarrier krijgt windzeilen

    Bulkcarrier krijgt windzeilen

    Japanse rederijen, scheepsbouwers en een universiteit bouwen een bulkcarrier met windzeilen. De helft van de voortstuwingsenergie moet uit windkracht komen. Filmpje. De“Wind Challenger,” een post-Panamax bulk carrier, krijgt automatische lichtgewicht zeilen. Het project is een samenwerking van de University of Tokyo en de transportbedrijven NYK, ... lees verder »


 Powered by Max Banner Ads