Bootjesgek.nl | geen zee te hoog...

Laatste Nieuws

  • Korte berichten

    ##.. Even wat hydro-speeds breken..##.. Autonome golfgeneratoren. .##..Zwemmen onder een ijsberg voor beginners..##..Zelf vluchtelingen redden. ##.. Met een Hydros HY-X kun je hard op foils..##..Aanleg 2e Suezkanaal wereldklus voor Boskalis en van Oord..##..Batterijen van 1 MW..##..Schone scheepvaart op ... lees verder »

  • Tsunami breken met een doek

    Tsunami breken met een doek

    De Tsunamibreker van DSM Dyneema werkt. Dat blijkt uit proeven van bureau Deltares in een testopstelling in de Scheldegoot. De tsunamibreker van licht materiaal wordt achter het strand in een geul ingebouwd. Als de tsunami komt, klapt een doek door de kracht van het water uit en komen er drijvers ... lees verder »

  • De Cutty Sark brandt weer

    De Cutty Sark brandt weer

    De Cutty Sark brandt weer. Een team van 21 brandweerlieden ging aan de bak om de zoveelste boordbrand te blussen. Een deel van het dek is beschadigd, maar het legendarische schip is vandaag gewoon weer open. In 2007 branded de Cutty Sark voor de helft af. Cutty Sark is ... lees verder »

  • Sandy eiland bestaat

    Sandy eiland bestaat

    Sandy Island bestaat. Sandy Island (Fr: Ile de Sable) is een spookeiland tussen Australië en Nieuw-Caledonië. Toch staat het eiland op verschillende kaarten vermeld. Australische onderzoekers konden het eiland in november 2012 niet vinden. Het eiland bestaat inmiddels weer (..) door de Nederlandse kunstenaar Tjibbe Hooghiemstra (Tytjerk 1957) die het ... lees verder »

  • Nieuwe ontdekkingen in Antikythera

    Nieuwe ontdekkingen in Antikythera

    Het hi-tech robotduikpak Exosuit wordt ingezet om mysterie van de Griekse duiklocatie Antikhytera op te lossen. Het Griekse schip Antikhytera zit vol met schatten. Experts noemen het wrak de Titanic van de Oudheid. UPI beschrijft het wrak als een “luxe oceaan liner. Archeologen volgen de duikactivitetien met het geavanceerde duikpak ... lees verder »

  • Tankers vol duurzame restwarmte

    Tankers vol duurzame restwarmte

    Nieuwe warmtetankers gaan restwarmte van het bedrijfsleven recyclen. De overtollige energie wordt bij fabrieken opgeslagen in tankers. De binnenvaartschepen vervoeren de restwarmte in ‘phase change material’ (pcm) naar woonwijken. De resterende energie wordt omgezet en gebruikt voor de verwarming van woonhuizen. Het concept Varende Warmte komt van adviesbureau ... lees verder »

  • Britse kernsubs drijven nu

    Britse kernsubs drijven nu

    Er lijkt eindelijk een einde te komen aan de kinderziekten van de nucleaire subs uit de Britse Astute klasse. Bouwer BAE Systems heeft de sub Artful succesvol te water gelaten. Voor de zekerheid was de onderzeeër toch nog met enkele lijnen aan de kade in de haven van ... lees verder »

  • De Pieter Schelten vaart

    De Pieter Schelten vaart

    De Pieter Schelten vaart. De stalen moloch is de nieuwe 'Pacman van de Noordzee'. Het schip van 300 meter lengte gaat oude boorplatforms op de Noordzee slopen. De gigacatamaran tilt met gemak een compleet boorplatform aan boord, daarna is het 'shredden' geblazen. Het Nederlandse bedrijf All Seas investeert een miljard ... lees verder »

  • Klassiekers racen naar Terschelling

    Klassiekers racen naar Terschelling

    Er zeilt weer een vloot klassiekers naar Terschelling. Zaterdag 18 oktober om 10:30 wordt in Harlingen het startschot gegeven voor de 21ste editie van de Kuiper Brandarisrace. Die dag verschijnen er 80 historische zeilschepen aan de start in Harlingen. In de ochtend stappen 2000 zeilers aan boord om ouderwets te ... lees verder »

  • Designroeier klaar voor oceaan

    Designroeier klaar voor oceaan

    De roeier Andras Bakos gaat met een team de Atlantische Oceaan oversteken. Hij bouwde er dit geavanceerde roeischip voor; veilig, stabiel. Bakos roeit voor een beter milieu van zijn eigen zoontje, van andere kinderen etc (..). Het bootje is 13.4 x 2.9 meter groot en weegt slechts 650 kg ivm het ... lees verder »

  • Internationale cruisetrainingen in Almere

    Internationale cruisetrainingen in Almere

    De Amerikaanse rederij Carnival Corporation bouwt in Almere Duin ‘CSMART’, een geavanceerd trainingcentrum. Vanaf 2016 leidt Carnival in het centrum jaarlijks 6500 kapiteins en (technische) officieren van cruiseschepen op. Het centrum draait om vier ‘full mission bridge simulators’ en enkele machinekamer-simulatoren. De opleiding biedt werk aan 50 personen. ... lees verder »

  • Brits hospitaalschip bereikt Victoriameer

    Brits hospitaalschip bereikt Victoriameer

    De bewoners rond het Victoriameer krijgen voortaan zorg van een hospitaalschip. Het schip deed er vanuit Schotland 200 dagen over om het Victoriameer te bereiken, inclusief 500 km asfalt. Op de Jubilee Hope is alles aan boord, een snijzaal, tandartsruimte, een hoekje voor oogchirurgie, gespreksruimten. Het omgebouwde klassieke schip ... lees verder »

  • Cruiseschip uit legoblokken

    Cruiseschip uit legoblokken

    De Duitse scheepswerf Meyer aan de Eems bouwt in een rap tempo enorme cruiseschepen. Om snel te kunnen werken bouwen teams in vrije halruimten alvast enorme blokken voor nieuwe productieschepen. We hebben een filmpje van het uiterst gestroomlijnde productieproces waarbij de blokken in elkaar worden gezet. Het ... lees verder »

  • Endeavour James Cook gevonden

    Endeavour James Cook gevonden

    Het schip de Endeavour van ontdekkingsreiziger James Cook is gevonden. Australië is in rep en roer want Cook 'ontdekte' Australië. Na zijn ontdekking zette Groot-Brittannië voet aan land op het continent, stichtte een kolonie en bracht er ontwikkeling. De Amerikaanse archeoloog Kathy Abbas zegt dat het wrak ... lees verder »

  • Ebola verlegt scheepskoers

    Ebola verlegt scheepskoers

    De scheepvaart en individuele zeilers krijgen ook te maken met het Ebola-virus. Meerdere cruiseschepen mijden Afrika inmiddels; de Holland America Line, Regent Seven Seas Cruises en Seabourn. Vrachtschepen en zeilers die ondanks het virus een haven in West-Afrika aandoen, krijgen volgens  de verzekering van reders NNPC  te maken met ... lees verder »

  • Dure files op de Maasvlakte

    Dure files op de Maasvlakte

    Rotterdam handelt de grote containerschepen te langzaam af. Door de trage afhandeling ontstaat een containerschepenfile. Het havenbedrijf loopt orders mis en moet ook nog eens vertragingstoeslagen betalen. De ‘schedule reliability’ voor containerreuzen  is gekelderd. De drie diepwaterterminals konden in augustus het lossen van duizenden containers niet verwerken. Schepen lees verder »


 Powered by Max Banner Ads