Bootjesgek.nl | geen zee te hoog...

Laatste Nieuws

  • ##..Jacht aan takellijn doopt champagnefles..##..Nieuwe dwarsliggerbijbel voor militairen..##..Bekijk de scheepssloop bij Mumbai vanuit de ruimte..##..Containerschip maakt noodstop... #3..De veerbootoorlog gaat door; want de EVT-overname is illegale staatssteun ..## Poolbevrachtingsschip PSV vaart op batterijtjes..##..Of 't ken?,.. it ken lees verder »

  • Geluidsoverlast op zee online

    Geluidsoverlast op zee online

    Zeedieren hebben last van menselijke herrie; van boorinstallaties, scheepsmotoren, cruiseschepen, sonar, etc. Een researcher van een bio-akoestisch lab van de Technische Universiteit Catalunya heeft de geluidoverlast op zee daarom maar eens in kaart gebracht. Researchers hebben overal op de zeebodems van deze wereld watermicrofoons ... lees verder »

  • Drone redt Marine VS

    Drone redt Marine VS

    Oorlog voeren wordt onbetaalbaar. Daarom hebben drones de toekomst. In Amerika is het niet de luchtmacht maar de Marine die sleutelt aan en speelt met drones en onbemande vliegtuigen. Dat klinkt wat kinderachtig (,,), maar de kleine onbemande toestellen worden net zo gevaarlijk als de traditionele gevechtsvliegtuigen. Er ... lees verder »

  • Rusland test ballistische Beluva’s

    Rusland test ballistische Beluva’s

    Rusland gaat twee Beluva onderzeeërs testen in de Witte Zee. De nucleair aangedreven Beluva’s zijn in staat om ballistische raketten afvuren. Zodra het ijs gesmolten is (..) gaat Poetin ballistisch knallen met zijn nieuws subs 'Vladimir Monomakh' and 'Alexander Nevsky' uit de nieuwe strategische ... lees verder »

  • Vliegende kont de lucht in

    Vliegende kont de lucht in

    Engeland heeft een nieuw transportluchtschip met de bijnaam Vliegende Kont. Dat hoeven we niet uit te leggen. De HAV30 is ‘s werelds grootste luchtvaartschip. Het ronde gevaarte voor goederentransport van Hybrid Aircraft Vehicle is 100 meter lang en net zo hoog als de Big Ben. Er wordt dit jaar ... lees verder »

  • Vlucht MH370 niet te diep voor sonar ROV

    Vlucht MH370 niet te diep voor sonar ROV

    De ROV Bluefin-21 die in de Indische Oceaan speurde naar vlucht MH370 is weer even boven. Het verdwenen vliegtuig ligt waarschijnlijk dieper dan de ROV Bluefin-21 technisch aankan (4.500 meter) . Dat geeft helemaal niet; de Bluefin-21 brengt de oceaanbodem vanaf zijn eigen diepte met sonar in kaart. De nieuwe gegevens van ... lees verder »

  • Sjorren aan Rena duurt nog jaren

    Sjorren aan Rena duurt nog jaren

    Het ruimen van de Rena (2012) in Nieuw Zeeland  is een megaklus. De eigenaar van het vrachtschip voor de kust van Nieuw Zeeland wil het achterschip op het Astrolabe Rif laten liggen. Het achterdeel is in maart nog verlegd door de cyclone Lusi. Duikers hebben de laatste weken gefilmd om ... lees verder »

  • Fossielenvisser Urk gaat internationaal

    Fossielenvisser Urk gaat internationaal

    Ex-beroepsvisser Albert Hoekman vist fossielen vanuit Urk. Hij vist de fossielen niet op volle zee maar in containers in visserijhavens (..). Hij krijgt een telefoontje van collega-vissers die 'iets vreemd' in hun netten vangen. Dan rijdt hij naar de visserijhavens van Nederland; Stellendam, Vlissingen, Den Oever. Daar ‘vangt’ ... lees verder »

  • Webcam op diepzee Mexico

    Webcam op diepzee Mexico

    Hoe ziet het leven op de zeebodem in de Golf van Mexico er uit? Binnenkort kunnen we het dagelijks online bekijken met een webcam op de zeebodem. Onderzoekorganisatie NOAA stuurt vanaf de Okeanos Explorer camera´s en Remotely-Operated Vehicles (ROVs) naar beneden. Die geven zicht op diepzeecanyons, koraalbanken ... lees verder »

  • Slavenwerk op cruiseschip

    Slavenwerk op cruiseschip

    De Braziliaanse politie haalde in de havenstad Salvador elf ‘moderne werkslaven’ van het cruiseschip MSC Magnifica. Ze werkten in slavernijachtige werkomstandigheden soms wel 16 uur per dag. Sommigen verklaarden sexueel geïntimideerd te zijn. Er is ook geklaagd over racisme aan boord. De nationaliteit van de 'medewerkers' is onbekend. Aan boord ... lees verder »

  • Bangladesh wordt modelsloperij

    Bangladesh wordt modelsloperij

    De goedkope scheepssloperijen van deze aarde zitten in Azie; in India, Bangladesh. Aan het mensonterende slopen daar (beachen) komt een einde. Bangladesh wordt een voorbeeld voor de wereld, een modelsloperij. Bangladesh ondertekende hiervoor een contract met scheepvaartclub IMO. Slopen gebeurt in 'Sloperij de toekomst' volgens nieuwe milieu- en veiligheidsregels van ... lees verder »

  • Marine VS vaart op zeewater

    Marine VS vaart op zeewater

    De Amerikaanse Marine zet zeewater om in brandstof voor schepen. De researchers van de Navy scheiden CO-2 en waterstof (H2) uit zeewater en zetten die met een Gas-to-Liquid proces om in een vloeibare brandstof. Het procedé maakt gebruik van een NRL electrolytic cation exchange module (E-CEM). Tijdens een demonstratie ... lees verder »

  • Bulkcarrier krijgt windzeilen

    Bulkcarrier krijgt windzeilen

    Japanse rederijen, scheepsbouwers en een universiteit bouwen een bulkcarrier met windzeilen. De helft van de voortstuwingsenergie moet uit windkracht komen. Filmpje. De“Wind Challenger,” een post-Panamax bulk carrier, krijgt automatische lichtgewicht zeilen. Het project is een samenwerking van de University of Tokyo en de transportbedrijven NYK, ... lees verder »

  • VS test elektrorailraket

    VS test elektrorailraket

    De Amerikaanse Marina gaat vanaf een schip deze nieuwe elektromagnetische railraket testen. Het gaat om projectiel van 10 kilo dat met behulp van elektromagnetische energie een top haalt van zeven maal het geluid. Het prototype van de Electromagnetische (EM) Railgun is ontwikkeld door General Atomics en BAE ... lees verder »

  • Rotterdam 'start' circulaire economie

    Rotterdam ‘start’ circulaire economie

    Haven Rotterdam start op eigen houtje met de 'Circulaire Economie'. De haven wil door het uitblijven van groei (..) de draaischijf worden voor nieuwe vormen recycling die een streep zetten door het woord afval. Het Havenbedrijf Rotterdam, Rabobank Rotterdam, BIKKER & Company en Van Gansewinkel richten hiervoor het lees verder »

  • Dieselelektrisch varen bespaart 38 %

    Dieselelektrisch varen bespaart 38 %

    Dieselelektrisch varen is superzuinig. Het is in de praktijk berekend. Op deze Schotse veerdienst laadt een generator stroom voor een elektromotor en een accu. Volgens leverancier Imtech scheelt dat de Schotse rederij 38 % brandstof. De winst zit in een optimaal toerental en een lage belasting. Dat leidt tot minder ... lees verder »


 Powered by Max Banner Ads